کتاب «نظریه همه چیز» نوشته استفن هاوکینگ، دانشمند و نویسنده معروف است. این کتاب مجموعه‌ای از ۷ سخنرانی او درباره نظریه همه چیز (Everything Theory) است که نظریه‌ای بسیار شناخته شده در بین فیزیک‌دانان و بزرگترین مساله حل نشده فیزیک نظری است. این نظریه بر این ادعا استوار است که می‌توان تمام نیروهای طبیعت یعنی گرانش، الکترومغناطیس و هسته‌ای ضعیف و قوی را با هم متحد کرد و نظریه‌ای ساخت که نظریه نسبیت عام انیشتین و نظریه میدان‌های کوانتومی را در خود جا دهد. مسلم است که این‌چنین نظریه‌ای در صورت وجود توصیف کاملی از تمام رفتارهای طبیعت را در خود خواهد داشت و پایانی بر مشکل بزرگ فیزیک نظری یعنی گرانش کوانتومی خواهد بود. در کتاب نظریه همه چیز هاوکینگ به تفصیل به بررسی تاریخ جهان از مهبانگ تا سیاه چاله ها می‌پردازد.

کتاب نظریه همه چیز هاوکینگ

در کتاب نظریه همه چیز هاوکینگ در سخنرانی اول به اختصار نظریات دانشمندان گذشته را درباره جهان بررسی می‌کند که دیدی کلی از این امر عرضه می‌کند که چگونه به تصویر کنونی که از جهان در ذهن ما شکل گرفته است، رسیده‌ایم. در سخنرانی دوم با بررسی نظریه مکانیک کلاسیک نیوتون و نظریه نسبیت عام انیشتین این نتیجه‌گیری که جهان ما ایستا نیست را توضیح می‌دهد. در سخنرانی سوم، هاوکینگ به مبحث سیاه چاله‌ها و چگونگی شکل‌گیری آن‌ها می‌پردازد و در سخنرانی چهارم شرحی  از چگونگی تابش انرژی از سیاه چاله‌ها بر اساس مکانیک کوانتومی ارائه می‌کند. در سخنرانی پنجم تا هفتم نیز هاوکینگ شرح می‌دهد که نظر مکانیک کوانتومی در مورد انفجار بزرگ و آغاز عالم چیست و ما چگونه تلاش می‌کنیم نظریه‌ای یکتا بیابیم که مکانیک کوانتومی، تمام برهمکنش‌های فیزیک و گرانش در بر بگیرد.

کتاب نظریه همه چیز هاوکینگ

نظریه همه چیز هاوکینگ

این کتاب به زبانی عامه فهم و روان نوشته شده و به ترجمه آقای ابوالفضل حقیری به وسیله انتشارات حقیقت به چاپ رسیده است که می‌توانید از پیوند زیر آن‌را خریداری نمایید.

 

خرید کتاب نظریه همه چیز هاوکینگ