در این نوشته قصد دارم تا تعدادی از حل مسائل الکترودینامیک جکسون را بیاورم. کتاب الکترودینامیک جکسون که از بهترین و کاملترین کتاب ها در مبحث الکترودینامیک کلاسیک است، در بسیاری از دانشگاه های کشور به عنوان کتاب مرجع درس الکترودینامیک دوره کارشناسی ارشد تدریس می شود. کتاب های فارسی و انگلیسی بسیاری به عنوان راهنمای حل مسائل الکترودینامیک جکسون یا حل المسائل این کتاب موجود است که البته در بیشتر آن ها تمامی مسائل حل نشده است. البته این را نمی توان به عنوان ایراد این گونه کتاب ها در نظر گرفت چرا که تعدادی از مسائل کتاب الکترودینامیک جکسون نیاز به حل عددی دارند و تعدادی از مسائل نیز بسیار دشوار هستند و شاید از سطح کتاب بالاتر باشند و واضح است که در کتب راهنمای حل مسائل الکترودینامیک جکسون نیازی به آوردن این سوالات نیست.

حل مسائل الکترودینامیک جکسون (فصل اول)

در این نوشته و نوشته هایی که در آینده بر روی PHYPO، درگاه فیزیک ایرانیان، قرار خواهم داد حل تعدادی از مهمترین سوالات هر فصل به تفصیل و دقیق و کامل برای استفاده شما آورده می شود. این سوالات را تماماً خودم و یا با کمک دوستان و اساتید حل کرده ام. متاسفانه حل این سوالات بر روی کاغذ بوده است و من ناچاراً و به دلیل نداشتن زمان کافی آن ها اسکن کرده ام. در اولین فرصت این سوالات را به صورت تایپ شده در سایت قرار خواهیم داد.

در اولین نوشته از این سری نوشته ها حل سوالات فصل اول ویراست سوم کتاب الکترودینامیک کلاسیک جکسون را آورده ام.  این مجموعه شامل حل سوالات ۱ و ۲ و ۳ و ۵ و ۶ و ۹ و ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ فصل اول است.

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل چهارم اضافه شد.

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل سوم اضافه شد.

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل دوم اضافه شد.

مجموعۀ گزیده‌ای از تمرین‌های الکترودینامیک جکسون، شامل فصل‌های ۱ تا ۶ و ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ را می‌توانید از فروشگاه فیپو تهیه کنید.

در صورتی که نیاز به حل سوال دیگری از این فصل یا سایر فصول کتاب دارید نیز می توانید در بخش پرسش و پاسخ درخواست دهید تا در اسرع وقت حل آن را برایتان قرار دهیم.

همچنین اگر تمایل به همکاری با ما در زمینه حل سوالات یا تایپ سوالات دارید نیز می توانید از قسمت همکاری با ما یا قسمت تماس با ما اقدام کنید.

ما را با نظرات  و پیشنهادات و انتقادات خود دلگرم کنید :)

 

دریافت حل مسائل الکترودینامیک جکسون فصل اول