کتاب مکانیک کوانتومی ساکورایی یکی از شناخته شده‌ترین کتاب‌های مرجع در زمینه آموزش مکانیک کوانتومی در سطح پیشرفته است. این کتاب که با عنوان مکانیک کوانتومی جدید (Modern Quantum Mechanics by J. J. Sakurai) منتشر شده است، یک کتاب بسیار کامل و جامع در زمینه آموختن مکانیک کوانتومی برای کسانی است که با مقدمات مکانیک کوانتومی در سطح مکانیک موجی آشنایی دارند. در این نوشته و مجموعه مطالبی که در آینده بر روی درگاه فیزیک ایرانیان PHYPO منتشر خواهم کرد قصد دارم حل مسائل مکانیک کوانتومی ساکورایی را به رایگان برای‌تان قرار دهم.

حل مسائل مکانیک کوانتومی ساکورایی (فصل اول)

در اولین نوشته از این سری، حل تمرین های فصل اول ویراست سوم کتاب ارزشمند مکانیک کوانتومی ساکورایی را قرار خواهم داد و به مرور تا پایان  این نیم سال تحصیلی حل مسائل سایر فصل‌ها را نیز قرار خواهیم داد.  این حل‌ها تماماً تشریحی و کامل بوده و توسط اعضای سایت درگاه فیزیک ایرانیان حل شده‌اند و به رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت. اگرچه حل تمرین این کتاب چه به زبان فارسی و چه به زبان انگلیسی موجود است، اما از آن‌جا که سوالات کتاب مکانیک کوانتومی ساکورایی تماماً توسط خود ما حل شده‌اند، حل برخی سوالات با روش‌های متفاوتی از سایر منابع حل مسائل مکانیک کوانتومی ساکورایی انجام شده است و برخی نیز تشریح و توصیف بیشتری در خود دارند که این مجموعه حل مسائل مکانیک کوانتومی ساکورایی  را از سایر منابع موجود متفاوت می‌کند. در ضمن این مجموعه رایگان است و مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

در این جا لازم می‌دانم اشاره کنم که این مجموعه از حل مسائل مکانیک کوانتومی ساکورایی  دست نویس بوده و ما اسکن حل سوالات را قرار داده‌ایم. سعی‌مان را خواهیم کرد که در اولین فرصت ممکن با توصیف و تشریح بیشتر و ملموس‌تر سوالات حل شده را تایپ کرده و در اختیارتان قرار دهیم.

 

حل مسائل مکانیک کوانتومی ساکورایی - فصل اول

حل مسائل مکانیک کوانتومی ساکورایی

 

 

دو مورد دیگر که می ‌خواهم اشاره کنم مربوط به همکاری با ماست.

اول این‌که اگر در حل سوالات اشتباه و ایرادی دیدید لطفاً به ما اطلاع بدهید و یا در قسمت نظرات بنویسید تا هرچه سریعتر آن را رفع کنیم. اگر هم نمی‌دانید چگونه می‌توان روابط ریاضی را در قسمت نظرات نوشت می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

مورد دیگر اینکه در صورتی که تمایل به همکاری با ما در زمینه تایپ یا تکمیل حل سوالات موجود دارید، می‌توانید از قسمت تماس با ما یا قسمت همکاری با ما اقدام فرمایید.

 

دریافت حل مسائل مکانیک کوانتومی ساکورایی – فصل اول