از سری مجموعه نوشته‌هایی که در درگاه فیزیک ایرانیان PHYPO با عنوان حل مسائل الکترودینامیک جکسون قرار داده‌ایم، این بار نیز نوشته‌ای دیگر را در ادامه آن مطالب در نظر گرفته‌ایم که حل تمرین‌های فصل سوم کتاب الکترودینامیک جکسون را شامل می‌شود. همچنین می‌توانید حل تمرین‌های فصل اول و دوم این کتاب مرجع در زمینه درس الکترودینامیک دوره کارشناسی ارشد فیزیک را از پیوندهای زیر دریافت کنید.

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل سوم

با توجه به اهمیت درس بنیادی الکترودینامیک و دشواری این درس و تمرین‌های آن، نیاز به یک کتاب راهنما در این زمینه احساس می‌شود. برای کتاب الکترودینامیک جکسون حل المسائل‌های متفاوتی وجود دارد اما همان‌طور که در نوشته اول به تفصیل در این باره سخن گفتیم، اکثر این کتب راهنمای حل تمرین‌ها ناقص هستند و یا دارای ایراداتی در حل‌ها می‌باشند. واضح است که ما نیز ادعا نمی‌کنیم که حل تمرینی که این جا ارائه کرده‌ایم بسیار کامل است. این حل المسائل شاید در مجموع در حدود کمی بیش از ۵۰ درصد سوالات را شامل می‌شود اما همه به دقت حل شده‌اند و با نظر اساتید تصحیح شده‌اند. در هر فصل هم سعی شده است که مهمترین سوالات پاسخ داده شود.

 

حل مسائل الکترودینامیک جکسون - فصل سوم

حل مسائل الکترودینامیک جکسون

 

این مجموعه از حل تمرین های کتاب الکترودینامیک جکسون که در درگاه فیزیک ایرانیان به مرور قرار خواهد گرفت، دست نویس است و اسکن آن قرار داده خواهد شد. با توجه به استقبال بسیار از این مجموعه، سعی خواهیم کرد که در اولین فرصت ممکن به صورت تایپ شده آن را در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل اول

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل دوم

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل چهارم

شما نیز در صورتی که تمایل به همکاری با ما در این زمینه یا زمینه های دیگر دارید، می توانید از طریق برگه تماس با ما و پر کردن فرم مربوطه، اقدام کنید.

مجموعۀ گزیده‌ای از تمرین‌های الکترودینامیک جکسون، شامل فصل‌های ۱ تا ۶ و ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ را می‌توانید از فروشگاه فیپو تهیه کنید.

نظرات خود را از ما دریغ نکنید.

 

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل سوم