پیش‌تر‌ در نوشته ای با عنوان ” حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل اول” در درگاه فیزیک ایرانیان PHYPO، حل تعدادی از سوالات فصل اول کتاب الکترودینامیک جکسون را، که کتابی مرجع برای تدریس درس الکترودینامیک کلاسیک در بسیاری از دانشگاه های کشور است، برایتان قرار دادیم. در این نوشته می‌خواهیم حل تمرین‌های فصل دوم این کتاب را برای‌تان قرار دهیم.

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل دوم

قسمت قبلی از این سری مطالبِ حل مسائل الکترودینامیک جکسون که تعداد زیادی از تمرین‌های فصل اول این کتاب بود، با استقبال بسیاری از سمت شما مواجه شد و این مطلب بازدید بالایی داشت که باعث دلگرمی ما شد. بنابراین تصمیم گرفتیم تا حل سوالات سایر فصل‌ها را نیز به رایگان و در مدت زمان یک نیم‌سال تحصیلی بر روی درگاه فیزیک ایرانیان قرار دهیم. همان‌طور که در نوشته اول از این سری مطالب نیز گفتیم، کمتر کتاب حل تمرینی از الکترودینامیک جکسون یافت می‌شود که تمامی سوالات این کتاب را با دقت و تشریحی حل کرده باشد. مجموعه‌ای که ما به شما عرضه می‌کنیم نیز حل تمامی سوالات را در بر ندارد و تنها سوالاتی منتخب حل شده‌اند که اهمیت بیشتری از لحاظ آموزشی داشته‌اند. به طور مثال سوالاتی که نیاز به حل عددی داشته‌اند در این مجموعه قرار داده نشده‌اند. اما در صورتی که نیاز به حل سوالی خاص دارید که در این مجموعه نیست می‌توانید از طریق بخش نظرات همین نوشته یا از طریق صفحه تماس با ما درخواست خود را ارسال کنید.

این حل‌ها دست‌نویس هستند و نمونه اسکن آن را در شکل زیر می‌بینید.

 

حل مسائل الکترودینامیک جکسون

حل مسائل الکترودینامیک جکسون

 

شماره سوالات حل شده فصل دوم موجود در این مجموعه:

۱ و ۲ و ۳ و ۷ و ۹ و ۱۳ و ۱۴ و ۲۳ و ۲۶٫

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل چهارم اضافه شد.

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل سوم اضافه شد.

مجموعۀ گزیده‌ای از تمرین‌های الکترودینامیک جکسون، شامل فصل‌های ۱ تا ۶ و ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ را می‌توانید از فروشگاه فیپو تهیه کنید.

در صورتی که تمایل به همکاری با ما دارید نیز می‌توانید از طریق قسمت همکاری با ما اقدام فرمایید.

 

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل دوم