در این نوشته حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل چهارم را برای شما آماده کرده‌ایم. پیشتر نیز در درگاه فیزیک ایرانیان حل مسائل فصل‌های اول تا سوم الکترودینامیک جکسون را قرار داده بودیم که می‌توانید آن‌ها را از پیوندهای زیر دریافت کنید.

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل اول

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل دوم

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل سوم

 

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل چهارم

کتاب الکترودینامیک جکسون یکی از معتبرترین کتب آموزشی در زمینه الکترودینامیک کلاسیک می‌باشد که در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی داخل و خارج از کشور به عنوان مرجع درس الکترودینامیک تدریس می‌شود. با توجه به اهمیت و گستردگی توجه به این کتاب برای آموزش درس الکترودینامیک پیشرفته مقطع کارشناسی ارشد، کتاب‌ها و راهنما‌ی مسائل بسیاری برای این کتاب نوشته شده است که دانشجویان دوره کارشناسی ارشد فیزیک گرایش‌های مختلف و رشته‌های مرتبطی مانند فوتونیک، با این کتاب‌های حل المسائل آشنا هستند. همان‌طور که در نوشته‌های پیشین نیز گفتیم، این کتاب‌ها اکثراً ناقص هستند و تمام مسائل را حل نکرده‌اند و در واقع نیازی به حل تمام مسائل نیز نبوده است چرا که بعضی سوالات بسیار دشوار و بالاتر از سطح کتاب هستند و برخی مسائل نیز نیاز به حل عددی دارند و مباحث محاسباتی را شامل می‌شوند. ما نیز ادعا نمی‌کنیم که حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل چهارم که در این‌جا ارائه کرده‌ایم کامل است اما سعی شده که مهمترین مسائل انتخاب شوند و حل دقیق و تشریحی آن‌ها برای شما آورده شوند.

در حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل چهارم که در این نوشته برای شما آماده شده است و همچنین حل فصل‌های قبلی این کتاب، تمام مسائل زیر نظر آقای دکتر احمد شیرزاد حل شده‌اند و به تایید ایشان رسیده اند.

 

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل چهارم

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل چهارم

 

مجموعۀ گزیده‌ای از تمرین‌های الکترودینامیک جکسون، شامل فصل‌های ۱ تا ۶ و ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ را می‌توانید از فروشگاه فیپو تهیه کنید.

این مجموعه حل سوالات دست نویس است و نیاز به تایپ دارد. در صورتی که تمایل دارید در این زمینه یا سایر بخش‌های سایت با ما همکاری کنید، به بخش همکاری با ما مراجعه کنید.

 

حل مسائل الکترودینامیک جکسون – فصل چهارم